ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ

Εισηγμένες: Ποιες παραμένουν «κολλημένες» στον κορωνοϊό

Εγκλωβισμένες στα επίπεδα Μαρτίου - Απριλίου

Εισηγμένες: Ποιες παραμένουν «κολλημένες» στον κορωνοϊό

Ήταν 16 Μαρτίου του 2020, όταν ο Γενικός Δείκτης στο Χρηματιστήριο Αθηνών «βούλιαζε» στις 484 μονάδες -το χαμηλότερο επίπεδο από το 2016- σε μία από τις βιαιότερες και εντονότερες πτώσεις των τελευταίων δεκαετίων.

Τα όσα ακολούθησαν είναι ήδη γνωστά. Μετά από αρκετούς μήνες συσσώρευσης, η ελληνική αγορά κατάφερε -στο τελευταίο δίμηνο του 2020- να ανακτήσει το χαμένο έδαφος και να βρεθεί έως και τις 820 μονάδες, ενώ σήμερα βρίσκεται στις 778 μονάδες, εν αναμονή του εμβολίου και της ανάκαμψης.

Όμως, υπάρχουν ορισμένες εισηγμένες, οι οποίες έχουν μείνει κολλημένες στον… Μάρτιο, καθώς δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν το ράλι του Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου, με αποτέλεσμα να έχουν εγκλωβιστεί στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων πολλών ετών.

Πλέον, ευελπιστούν ότι θα «επιβιβαστούν« στην επόμενη ανοδική κίνηση της αγοράς, η οποία φυσικά τελεί υπό την αίρεση της άρσης των μέτρων και της επιτάχυνσης της οικονομικής ανάπτυξης. 

Το λυπηρό της όλης υπόθεσης είναι το γεγονός ότι αρκετές από τις παραπάνω εισηγμένες ανήκουν είτε στον δείκτη υψηλής κεφαλαιοποίησης είτε στον δείκτη μεσαίας κεφαλαιοποίησης. Πρόκειται, επομένως, για μετοχές με ικανούς όγκους συναλλαγών, οι οποίες λειτουργούν εν είδει βαριδίου για τον Γενικό Δείκτη, καθώς οι επενδυτές δείχνουν προς ώρας να μην τις εμπιστεύονται. 

Ας δούμε λοιπόν, ποιες είναι οι εισηγμένες μεγάλης και μεσαίας κεφαλαιοποίησης, οι οποίες έχουν «παγιδευτεί» στα επίπεδα της πρώτης πανδημικής κρίσης:

Aegean – 4,7 ευρώ (22/1)

  • 17 Φεβρουαρίου*: 8,51 ευρώ
  • 16 Μαρτίου: 4,00 ευρώ
  • 16 Απριλίου: 5,27 ευρώ

Η μετοχή της αεροπορικής εταιρείας παραμένει εγκλωβισμένη στα επίπεδα, τα οποία βρισκόταν κατά τη διάρκεια του α’ lockdown, καθώς η καθίζηση της αεροπορικής ζήτησης, η διατήρηση των έκτακτων περιοριστικών μέτρων, καθώς και οι αδύναμες προοπτικές του φετινού καλοκαιριού εξακολουθούν να επηρεάζουν τα μεγέθη του εθνικού αερομεταφορέα. Στο αρνητικό κλίμα συμβάλλει και ο κίνδυνος να μην καταστεί επαρκής η κρατική στήριξη των 120 εκατ. ευρώ.

Fourlis – 3,92 (22/1)

  • 17 Φεβρουαρίου*: 5,73 ευρώ
  • 16 Μαρτίου: 3,81 ευρώ
  • 16 Απριλίου: 3,23 ευρώ

Η μετοχή της εισηγμένης, παρότι κυμαίνεται σε επίπεδα ελαφρώς καλύτερα σε σχέση με του πρώτου πανδημικού κύματος, βρίσκεται καθηλωμένη εδώ και αρκετούς μήνες σε επίπεδα οριακά κάτω των 4 ευρώ. Μάλιστα, η μετοχή έχασε και το ράλι του τελευταίου διμήνου του 2020 (+3,5%), με αποτέλεσμα να διατηρεί αποστάσεις από τα προ-κορωνοϊού επίπεδα (-32%). 

Jumbo – 12,91 (22/1)

  • 17 Φεβρουαρίου*: 18,65 ευρώ
  • 16 Μαρτίου: 11,4 ευρώ
  • 16 Απριλίου: 13,88 ευρώ

Η μετοχή της εισηγμένης εξακολουθεί να αποτελεί από τις πλέον «χαμένες» του δείκτη υψηλής κεφαλαιοποίησης, καθώς το β’ κύμα της πανδημίας και η επαναφορά των περιοριστικών έπληξαν σημαντικά τα έσοδα και την κερδοφορία. Αποτέλεσμα είναι η μετοχή της εταιρείας να χάνει κοντά στο 25% της αξίας της κατά τη διάρκεια του τελευταίου εξαμήνου, διατηρούμενη στα επίπεδα του Μαρτίου – Απριλίου.

ΕΛΠΕ – 5,6 ευρώ (22/1)

  • 17 Φεβρουαρίου*: 7,93 ευρώ
  • 16 Μαρτίου: 4,65 ευρώ
  • 16 Απριλίου: 6,06 ευρώ

Η μετοχή της εισηγμένης έχει επηρεαστεί δυσμενώς από τις διακυμάνσεις στην τιμή του πετρελαίου, με αποτέλεσμα το χαμηλό έτους να μην σημειώνεται στο α’ κύμα της πανδημίας, αλλά στο β’ κύμα, και συγκεκριμένα στις 5 Νοεμβρίου (4,14 ευρώ). Ως εκ τούτου, παρά τη βελτίωση του τελευταίου 3μήνου (+26%), η μετοχή καλείται να διανύσει αρκετό δρόμο, προκειμένου να ξεφύγει από τα επίπεδα του Μαρτίου – Απριλίου και να προσεγγίσει εκ νέου τα προ-κορωνοϊού υψηλά. 

Intercontinental – 6,3 (22/1)

  • 17 Φεβρουαρίου*: 8,00 ευρώ
  • 16 Μαρτίου: 6,10 ευρώ
  • 16 Απριλίου: 6,20 ευρώ

Η μετοχή της εταιρείας έχει μείνει καθηλωμένη στα επίπεδα του α’ κύματος της παδημίας, καθώς -όπως και στην περίπτωση των ΕΛΠΕ- το χαμηλό έτους καταγράφηκε σχεδόν οκτώ μήνες αργότερα, και συγκεκριμένα στις 5 Νοεμβρίου (5,65 ευρώ). Η ανοδική κίνηση (+5%) που ακολούθησε, δεν ήταν επαρκώς ισχυρή, προκειμένου να ανακτηθούν τα προ-κορωνοϊού επίπεδα, με αποτέλεσμα η εισηγμένη να διατηρείται σε χαμηλές «πτήσεις», αναμένοντας την επόμενη ανοδική κίνηση. 

Marfin Investment Group – 0,03 ευρώ (22/1)

  • 17 Φεβρουαρίου*: 0,12 ευρώ 
  • 16 Μαρτίου: 0,04 ευρώ
  • 16 Απριλίου: 0,06 ευρώ

Η μετοχή της εταιρείας όχι μόνο δεν έχει ανακάμψει σε σχέση με τα επίπεδα του α’ κύματος της πανδημίας, αλλα έχει παρουσιάσει περαιτέρω πτώση, φθάνοντας στις 29 Οκτωβρίου στο χαμηλό του 0,02 ευρώ. Πέραν της πανδημίας του κορωνοϊού, στην αρνητική εικόνα της εισηγμένης συμβάλλει και η διαρκής αποεπένδυση, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την αποχώρηση από βασικούς κλάδους της οικονομίας. 

ΕΛΤΟΝ – 1,34 ευρώ (22/1)

  • 17 Φεβρουαρίου*: 1,75 ευρώ
  • 16 Μαρτίου: 1,12 ευρώ
  • 16 Απριλίου: 1,36 ευρώ

Η μετοχή της εταιρείας βρίσκεται σε επίπεδα παρόμοια με τα αντίστοιχα του α’ κύματος του κορωνοϊού, καθώς δεν ακολούθησε το ράλι του Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου, μένοντας αρκετά πίσω στην «κούρσα» ανάκτησης των απωλειών. Σήμερα, σε σχέση με τα προ-κορωνοϊού επίπεδα, η ΕΛΤΟΝ υπολείπεται άνω των 25 ποσοστιαίων μονάδων.

ΙΚΤΙΝΟΣ – 0,65 ευρώ (22/1)

  • 17 Φεβρουαρίου: 1,04 ευρώ
  • 16 Μαρτίου: 0,58 ευρώ
  • 16 Απριλίου: 0,69 ευρώ

Η μετοχή της εταιρείας διατηρείται εντός του εύρους της πρώτης πανδημικής κρίσης, καθώς η καθοδική κίνηση ολοκληρώθηκε αρκετούς μήνες αργότερα, και συγκεκριμένα στις 3 Νοεμβρίου (0,47 ευρώ). Παρά το ράλι 26% στο τελευταίο 3μηνο, η εισηγμένη απέχει παρασάγγας από τα προ-κορωνοϊού επίπεδα (-43%).

Τεχνική Ολυμπιακή – 1,43 ευρώ (22/1)

  • 17 Φεβρουαρίου: 2,38 ευρώ
  • 16 Μαρτίου: 1,22 ευρώ 
  • 16 Απριλίου: 1,73 ευρώ 

Η μετοχή παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, καθώς δεν κατόρθωσε να ακολουθήσει την ανοδική κίνηση του τελευταίου διμήνου του 2020, όταν και κατέγραψε άνοδο της τάξης μόλις του 3,5%. Όπως και στην περίπτωση της Ικτίνος, εξακολουθεί να διαθέτει απόσταση 40 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τα προ-κορωνοϊού επίπεδα

*Το Χρηματιστήριο Αθηνών ήταν κλειστό την 16η Φεβρουαρίου

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News