Business & Finance Παρασκευή 22/01/2021, 07:00
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Ανοίγει ξανά ο διαγωνισμός για την Εγνατία: 1,5 δισ. το τίμημα συν τις επενδύσεις

φωτ. InTime News

Νέα προθεσμία έως την 1η Απριλίου αναμένεται να δώσει το ΤΑΙΠΕΔ για δεσμευτικές προσφορές σχετικά με την παραχώρηση της Εγνατίας οδού. Πρόκειται για μία ιδιωτικοποίηση οικονομικού αντικειμένου της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ, όπως υπολογίζεται στην αγορά, με το 50% αυτού του ποσού να αφορά σε επενδύσεις και έργα συντήρησης και αναβάθμισης και τα υπόλοιπα το τίμημα της παραχώρησης.

Την νέα ευκαιρία θα έχουν όσοι είχαν προκριθεί στην δεύτερη φάση αλλά δεν υπέβαλαν τελικά προσφορές στις 11 Δεκεμβρίου οπότε και έληξε η σχετική προθεσμία.

Ποιοι είχαν ζητήσει παράταση 

Οι σχετικές αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να ληφθούν στις αρχές της επόμενης εβδομάδας και έρχονται πριν συζητηθεί η κυρίως υπόθεση της αίτησης για παράταση που κατέθεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας η κοινοπραξία της Roadis με την Άκτωρ και της Vinci με την Mytilineos Holdings.

Τα δυο αυτά σχήματα είχαν ζητήσει από το ΤΑΙΠΕΔ παράταση που δεν έλαβαν και προσέφυγαν έτσι στο ΣτΕ πετυχαίνονται ασφαλιστικά μέτρα περί μη αποσφράγισης της μιας και μόνης προσφοράς που κατατέθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ. Δεσμευτική προσφορά στις 11 Δεκεμβρίου υπέβαλε μόνον η κοινοπραξία της ΓΕΚ Τερνα με την Egis, η οποία όμως δεν αποσφραγίστηκε μετά από τα ασφαλιστικά μέτρα που ζήτησαν και κέρδισαν από το ΣτΕ οι δύο οι άλλοι υποψήφιοι.

Το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να επισπεύσει την διαδικασία, που διαρκεί ήδη επτά σχεδόν έτη, και να αντιπαρέλθει σύννομα τη χρονική καθυστέρηση που απαιτείται για να συζητηθεί η κυρίως υπόθεση της προσφυγής των δύο επενδυτών και η έκδοση της σχετικής απόφασης, μετά από σχετική νομική γνωμοδότηση των συμβούλων του αποφάσισε να «θεραπεύσει» μόνο του την υπόθεση.

Θα καλέσει έτσι λοιπόν όλους τους υποψηφίους που έχουν προκριθεί, να υποβάλουν και αυτοί δεσμευτικές οικονομικές προσφορές εφόσον ακόμα ενδιαφέρονται . Η μία σφραγισμένη ακόμα προσφορά που έχει ήδη στα χέρια του από τις 11 Δεκεμβρίου το ΤΑΙΠΕΔ πιθανότατα θα επιστραφεί στον επενδυτή ο όποιος και θα μπορεί να την υποβάλει, την ίδια ή νέα, εκ νέου μαζί με τους υπόλοιπους υποψηφίους την 1 Απριλίου.

Οι 7 μνηστήρες

Τα επτά σχήματα που είχαν προκριθεί στην τελική φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση (του οδικού άξονα και τριών καθέτων του είναι , η Anas International Enterprise, η Freyja Holdings SARL (του Macquarie European Infrastructure Fund), η κοινοπραξία της Roadis Transportation Holding με την Άκτωρ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία της Sichuan Communications Investment Group με την Damco Energy, η κοινοπραξία των Vinci Highways και Vinci Concessions με την Mytilineos Holdings, η κοινοπραξία της ΓΕΚ Τερνα με την Egis Projects και, τέλος, η Δίολκος Κατασκευαστική.

Το αντικείμενο της παραχώρησης είναι ο βασικός άξονας μαζί με τρεις κάθετους άξονες. Δηλαδή ο άξονας από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου μήκους 658 χλμ. και οι κάθετοι άξονες Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα-Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας με μήκος και οι τρεις 225 χλμ. Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευσή της όπως και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40έτη.

Χρηματοοικονομικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ είναι σύμφωνα με την επίσημη σελίδα του Ταμείου η Alpha Bank, νομικός σύμβουλος η δικηγορική εταιρεία  Φορτσάκης-Διακόπουλος-Μυλωνογιάννης & Συνεργάτες και τεχνικοί σύμβουλοι οι εταιρείες Avaris Transport Engineers και Novus Consulting Engineers.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News