Business & Finance Τετάρτη 20/01/2021, 22:26
BUSINESS & FINANCE

Πώς ο κορωνοϊός αλλάζει όσα ξέρουμε για την οικονομία

Οι βασικές διαρθρωτικές αλλαγές της μετα-Covid οικονομίας

Φωτ. Shutterstock

Η πανδημία του κορωνοϊού, κατά γενική ομολογία, αναμένεται να αλλάξει άρδην τον τρόπο λειτουργίας της σύγχρονης κοινωνίας. Από το πώς σκεφτόμαστε έως και το πώς καταναλώνουμε.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι ολοένα και περισσότεροι επενδυτικοί οίκο αναμένουν τεκτονικές αλλαγές στη διεθνή οικονομία, είτε επιταχύνοντας δυνάμεις που ήδη προϋπήρχαν της κρίσης, είτε δημιουργώντας νέες τάσεις.

Το τμήμα έρευνας της UBS αποφάσισε να καταγράψει αυτές τις αλλαγές, πολλές εκ των οποίων αφορούν τον καταναλωτικό τομέα, καθώς και το τι, πώς και πού καταναλώνουμε.

«Για τους καταναλωτές, έχουν δημιουργηθεί νέες συνήθειες, ενώ οι επιχειρήσεις ανακαλύπτουν νέους τρόπους να κάνουν δουλειές. Κατά την γνώμη μας, αυτές οι αλλαγές δεν πρόκειται να αντιστραφούν» σημειώνει, μεταξύ άλλων, η ελβετική τράπεζα.

Την ίδια ώρα, η Κλιματική Αλλαγή συμβάλει τα μέγιστα στον καθορισμό των μελλοντικών τάσεων, καθώς ο πλανήτης αναζητάει μια καλύτερη ισορροπία μεταξύ της ανάπτυξης που στηρίζεται στην κατανάλωση και της ανάπτυξης που εδράζεται στις «πράσινες» επενδύσεις.

Ας δούμε λοιπόν τις βασικές διαρθρωτικές αλλαγές της μετα-Covid οικονομίας:

  • Από το υλικό στο πνευματικό. Ηλεκτρονικό εμπόριο, εκπαίδευση, τεχνολογία, media και τηλεπικοινωνίες θα ωφεληθούν σημαντικά. Αντίθετα, θα επηρεαστούν αρνητικά το λιανεμπόριο, το real estate και οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
  • Από την παγκοσμιοποίηση στα κράτη. Θα ωφεληθούν τα media, οι φαρμακευτικές και οι εταιρείες τροφίμων, ενώ θα επηρεαστούν δυσμενώς οι μεταφορές, τα logistics και ο κλάδος της αεροναυπηγικής.
  • Από τον υπερκαπιταλισμό στους υψηλότερους φόρους. Φαρμακευτικές και εταιρείες κοινής ωφέλειας θα έχουν μεγαλύτερο όφελος, ενώ αεροναυπηγική και εταιρείες πολύτιμων προϊόντων θα «ζημιωθούν».
  • Από την πανδημία σε υψηλότερο προσδόκιμο ζωής. Θα ωφεληθούν οι κλάδοι του real estate, του e-commerce και της τεχνολογίας, ενώ θα υποστούν απώλειες οι κλάδοι των τραπεζών και των ασφαλειών.

Με βάση τα παραπάνω, η UBS καταρτίζει μια λίστα με τις μετοχές των ευρωπαϊκών εταιρειών που θα «πρωταγωνιστήσουν» στη μετα-κορωνοϊό εποχή, στην οποία ξεχωρίζουν οι εταιρείες τροφίμων και καταναλωτικών προϊόντων:

  • Tesco: Ην. Βασίλειο, τρόφιμα
  • Sainsburys: Ην. Βασίλειο, τρόφιμα
  • Carrefour: Γαλλία, τρόφιμα
  • Rechitt Benckiser: Ην. Βασίλειο, καταναλωτικά προϊόντα
  • Nestle: Εβετία, τρόφιμα
  • L’ Oreal: Γαλλία, καταναλωτικά προϊόντα
  • Hermes: Γαλλία, διαρκή καταναλωτικά προϊόντα
  • LVMH: Γαλλία, διαρκή καταναλωτικά προϊόντα
  • Prada: Ιταλία, διαρκή καταναλωτικά προϊόντα

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News