Business & Finance Τρίτη 19/01/2021, 12:30
ΕΛΛΑΔΑ - Ε.Ε.

Η πανδημία έφερε ιστορική «βουτιά» στην αγορά αυτοκινήτου

Η πανδημία έφερε ιστορική «βουτιά» στην αγορά αυτοκινήτου

Τη μεγαλύτερη πτώση όλων των εποχών παρουσίασαν οι πωλήσεις αυτοκίνητων στην Ευρώπη το 2020, αφού η επέλαση της Covid-19 «πάγωσε» και την αγορά αυτοκινήτου. Όπισθεν ολοταχώς και στην Ελλάδα, όπου και πριν ξεσπάσει η πανδημία οι πωλήσεις απήχαν από τα κρίσης χρέους επίπεδα. 

Οι νέες ταξινομήσεις συρρικνώθηκαν κατά σχεδόν 24%- στη μεγαλύτερη ετήσια πτώση τους από το 1990, όταν άρχισε η ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτου ACEA να συγκεντρώνει στοιχεία. Τον Δεκέμβριο η πτώση περιορίστηκε πάντως στο 3,3%, καθώς εταιρείες όπως η Volkswagen και η PSA Group «πάτησαν γκάζι».  Από τα μέσα του έτους και έπειτα τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης πέτυχαν να αμβλύνουν τις πιέσεις. Ωστόσο η κατάρρευση των πωλήσεων το τρίμηνο Μαρτίου- Απριλίου- Μαΐου ήταν αρκετή για να φέρει το αρνητικό ιστορικό ρεκόρ. 

Η πανδημία έφερε ιστορική «βουτιά» στην αγορά αυτοκινήτου-1

Μέσα στη ζοφερή εικόνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν μία αχτίδα φωτός, με το BloombergNEF να υπολογίζει ότι οι πωλήσεις υβριδικών ή αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν εκείνες της Κίνας για πρώτη φορά. Η ομάδα ερευνών του ειδησεογραφικού δικτύου εκτιμά ότι το 2021 οι εν λόγω πωλήσεις θα φτάσουν τα 1,9 εκατομμύρια, καλύπτοντας σχεδόν το 40% της αγοράς αυτοκινήτου.  

Αναλυτικότερα τα στοιχεία της ACEA αποκαλύπτουν ότι οι νέες ταξινομήσεις στην Ε.Ε. διαμορφώθηκαν τον Δεκέμβριο στα 1.031.070 οχήματα και συνολικά το 2020 στα 9,9 εκατ. οχήματα, μειωμένες κατά 23,7%. Τον τελευταίο μήνα του έτους οι πωλήσεις της VW έκαναν άλμα 8,2% και της PSA αυξήθηκαν 1,7%. Αντιθέτως της Daimler υποχώρησαν 15%, της Renault κατέγραψαν πτώση 16% και της BMW ήταν μειωμένες κατά 9,5%. 

Σημειώνεται ότι στο σύνολο των 27 αγορών της Ε.Ε. είχαμε πτώση των πωλήσεων σε διψήφιο ποσοστό το 2020. Μεταξύ των μεγάλων αγορών τη μεγαλύτερη συρρίκνωση παρουσίασε εκείνη της Ισπανίας (32,3%), ενώ ακολούθησαν η Ιταλία (-27,9%) και η Γαλλία (-25,5%). Στη Γερμανία η πτώση περιορίστηκε στο 19,1%. 

Η εικόνα στην Ελλάδα

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ACEA στη χώρα μας οι νέες ταξινομήσεις περιορίστηκαν στα 80.977 οχήματα έναντι 114.109 το 2019. Πρόκειται για πτώση της τάξης του 29%. Τον Δεκέμβριο οι πιέσεις αμβλύνθηκαν αισθητά με τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων να διαμορφώνονται στα 6.443, μειωμένες κατά 2,3% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. 

Η πανδημία έφερε ιστορική «βουτιά» στην αγορά αυτοκινήτου-2

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News