BUSINESS & FINANCE

Tesla: Μία «φούσκα» έτοιμη να σπάσει;

Οι πωλήσεις δεν δικαιολογούν το ράλι

Φωτ. unsplash

Μπορεί η μετοχή της Τesla να εντυπωσίασε άπαντες μέσα στο 2020, καταγράφοντας συνολικά κέρδη άνω του 740%, ωστόσο υπάρχουν ορισμένοι πιο επιφυλακτικοί επενδυτές, οι οποίοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις αποτιμήσεις της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Saxo Bank, η οποία προειδοποιεί για τον κίνδυνο απώλειας των κεκτημένων στην πολλά υποσχόμενη και ραγδαίως εξελισσόμενη αγορά της Ευρώπης, η οποία αυτή την στιγμή είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως.

Και όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι μέσα στις δύο πρώτες εβδομάδες του 2021, η μετοχή της εταρείας του Ίλον Μασκ έχει αυξηθεί άνω του 21%, δίνοντας συνέχεια στο ξέφρενο ράλι του 2020.

Σύμφωνα με την έκθεση της Saxo Bank, τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι η Tesla χάνει σημαντικό έδαφος στην Ευρώπη, με το Model 3 να βρίσκεται μόλις στην 4η θέση των κορυφαίων πωλήσεων.

Renault, Volkswagen και Hyundai, από την πλευρά τους, έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν τις πωλήσεις της Tesla, γεγονός το οποίο θα πρέπει να σημάνει συναγερμό στους μετόχους της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Ο ανταγωνισμός αυξάνεται, θέτοντας εν αμφιβόλω την αγορά ηλεκτροκίνησης, συνολικής αξίας 805 δισ. δολαρίων» επισημαίνει ο Πίτερ Γκάρνρι, αναλυτής της δανέζικης τράπεζας, μιλώντας στο CNBC. 

Το προφίλ της ευρωπαϊκής αγοράς

Αυτή την στιγμή, στην αγορά της Ευρώπης, τα υβριδικά οχήματα αντιπροσωπεύουν το 10% της συνολικής αγοράς, ενώ τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα εκπροσωπούν το 5,4%.

Άλλωστε, το μερίδιο των νέων πωλήσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη Γηραιά Ήπειρο είναι διπλάσιο σε σχέση με την Κίνα και πενταπλάσιο σε σχέση με τις ΗΠΑ.

Με βάση τα στοιχεία του δ’ τριμήνου, το μοντέλο Zoe της Renault βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων στα ηλεκτρικά Ι.Χ., ενώ ακολουθεί το ID.3 της VW και το Kona της Hyundai. Στην 4η θέση έπεται το Model 3 της Tesla.

«Αυτό θα έπρεπε να ανησυχεί τους μετόχους της Tesla, ιδίως λαμβάνοντας υπόψη ότι τα μοντέλα Model S και X δεν βρίσκονται ούτε στην πρώτη 20άδα των ευρωπαϊκών πωλήσεων» συνεχίζει ο αναλυτής της Saxo Bank.

Η «καρδιά» της Tesla

Πέραν της Ευρώπης, η αμερικανική εταιρεία φαίνεται ότι αντιμετωπίζει ορισμένες δυσχέρειες και στην αγορά της Κίνας, όπου οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιδοθεί σε μια «κούρσα» για την απόκτηση ολοένα και μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς.

Για τη μετοχή της Tesla, η Κίνα αποτελεί την «καρδιά και τον πνεύμονα», κάτι το οποίο αντικατοπτρίζεται και στην απόφαση να δημιουργήσει το πρώτο εργοστάσιο εκτός ΗΠΑ.

Μέχρι το 2022, το 40% των πωλήσεων της εταιρείας του Ίλον Μασκ θα προέρχονται από την Κίνα. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός αυξάνεται με ραγδαίο ρυθμό, γεγονός το οποίο ενισχύει τις «φωνές» περί υπερβολικών αποτιμήσεων στη μετοχή.

Οι πωλήσεις δεν δικαιολογούν το ράλι

«Η Tesla είναι πλήρως αποτιμημένη. Και το ερώτημα είναι πότε θα καταφέρει να πουλήσει ικανό αριθμό οχημάτων, ώστε να δικαιολογήσει την χρηματιστηριακή της αξία» διερωτάται ο Μπάιρον Βίεν, αναλυτής της Blackstone, μιλώντας στο Yahoo Finance. 

Προσφάτως, πάντως, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι εντός του 2020 κατάφερε να παραδόσει σχεδόν 500.000 οχήματα.

Η κεφαλαιοποίηση δε, της εταιρείας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ανέρχεται σε πάνω από 800 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας ακόμη και την αξία της Facebook, η οποία κατά γενική ομολογία διαθέτει πιο εύρωστα θεμελιώδη μεγέθη.

Την ίδια ώρα, η κεφαλαιοποίηση των Ford, General Motors, Volkswagen και Fiat Chrysler δεν ξεπερνάει συνδυαστικά τα 250 δισ. δολάρια.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News