Business & Finance Τετάρτη 13/01/2021, 09:56
BUSINESS & FINANCE

Ποια είναι η Couche-Tard που θέλει να εξαγοράσει την Carrefour

φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σε συζητήσεις για την εξαγορά της Carrefour βρίσκεται η καναδική Couche-Tard, η οποία ελέγχει την αλυσίδα μίνι μάρκετ Circle K.

Όπως ανακοίνωσε η Couche-Tard, βρίσκεται σε διερευνητικές συζητήσεις για ένα φιλικό deal με την Carrefour, οι οποίες, ωστόσο, δεν είναι βέβαιο ότι θα καταλήξουν σε εξαγορά.

Σημειώνεται ότι η μετοχή της Carrefour έχει ενισχυθεί κατά 10% στο χρηματιστήριο του Παρισιού φέτος, δίνοντας στην εταιρεία κεφαλαιοποίηση 12,6 δισ. ευρώ. Η Couche-Tard υποχώρησε κατά 2,2% όταν το Bloomberg μετέδωσε την πληροφορία για τις συζητήσεις.

Η Couche-Tard, μία εταιρεία που ξεκίνησε από ένα κατάστημα σε κάποιο προάστιο του Μόντρεαλ, το 1980, έχει εστιάσει στα μίνι μάρκετ και τα βενζινάδικα, καταφέρνοντας να χτίσει μία αυτοκρατορία μέσα από εξαγορές ανταγωνιστών, πρώτα στον Καναδά και στη συνέχεια στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Τα υψηλόβαθμα στελέχη της συνηθίζουν να επισκέπτονται τα καταστήματα των εταιρειών που θέλουν να εξαγοράσουν, προκειμένου να αποτιμήσουν την κατάσταση από κοντά και να εντοπίσουν τις τυχόν αδυναμίες τους. Το 2016 η εταιρεία συμφώνησε να εξαγοράσει την αμερικανική εταιρεία διαχείρισης βενζινάδικων CST Brands αντί 4 δισ. δολαρίων, ενώ το 2012 μπήκε στις σκανδιναβικές και τις χώρες της Βαλτικής μέσω της εξαγοράς της Statoil Fuel & Retail ASA.

Αυτή τη στιγμή, διαχειρίζεται ένα δίκτυο από τουλάχιστον 9.000 μίνι μάρκετ στη Β. Αμερική, με τα περισσότερα εκ των οποίων να πωλούν και βενζίνη. Επιπλέον, έχει περίπου 2.700 σημεία πώλησης στην Ευρώπη.

Μία συμφωνία με την Carrefour θα σηματοδοτούσε τη δυναμική είσοδό της στην αγορά των σούπερ μάρκετ, ενώ θα ενίσχυε σημαντικά την παρουσία της στην Ευρώπη. Η Carrefour λειτουργεί περισσότερα από 2.800 σούπερ μάρκετ και άλλα 703 «hypermarkets» στην Ευρώπη, ενώ έχει παρουσία και στη Λατινική Αμερική.

Η Carrefour χάνει έδαφος τα τελευταία χρόνια έναντι της Leclerc και των γερμανικών discount σούπερ μάρκετ στη γαλλική αγορά, ενώ η επέκτασή της στη Λατινική Αμερική και την Κίνα είχε μεικτά αποτελέσματα.

Υπό τον CEO, Alexandre Bompard, έχει προχωρήσει σε περικοπές κόστους και έχει μειώσει το μέγεθος των καταστημάτων της, ενώ έχει επεκταθεί στις ηλεκτρονικές πωλήσεις και στα βιολογικά τρόφιμα.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Money Review