Business & Finance Τρίτη 12/01/2021, 15:34
ΕΡΕΥΝΑ ΣΕΛΠΕ

Καταναλωτικές δαπάνες: Ποιοι κλάδοι βυθίζονται, ποιοι αντέχουν

Απογοητευτικές οι εκτιμήσεις για το α' εξάμηνο

Καταναλωτικές δαπάνες: Ποιοι κλάδοι βυθίζονται, ποιοι αντέχουν

Τις αρνητικές επιπτώσεις του κορωνοϊού και των περιοριστικών μέτρων στο καταναλωτικό κλίμα επιβεβαιώνει έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), η οποία πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2020 σε δείγμα 916 ατόμων.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε σήμερα:

  • Οι δαπάνες για αγορές προϊόντων αντιπροσωπεύουν περίπου το 31% των συνολικών δαπανών.
  • Η κύρια κατηγορία αγορών (σ.σ. περίπου οι μισές δαπάνες) αφορά τα τρόφιμα – ποτά με ποσοστό 49%, σημειώνοντας αύξηση κατά οκτώ ποσοστιαίες μονάδες το 2020 σε σχέση με το 2019.
  • Η εστίαση, η οποία το 2019 βρισκόταν στη 2η θέση, υποχώρησε από 12% σε μόλις 5%. Παρομοίως, τα εισιτήρια – ξενοδοχεία διολίσθησαν από 5% σε 1%.
  • Αύξηση, αντίθετα, παρουσίασαν τα ηλεκτρικά – ηλεκτρονικά είδη, με το μερίδιό τους να διαμορφώνεται από 7% το 2019 σε 15% το 2020.

Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας του ΣΕΛΠΕ, οι προοπτικές των καταναλωτών αναμένονται δυσοίωνες και στο α’ εξάμηνο του 2021. Ειδικότερα:

  • Το 44% εκτιμά ότι οι δαπάνες για αγορές προϊόντων το α΄ εξάμηνο 2021 θα είναι μειωμένες, ενώ μόλις το 10% ότι θα είναι αυξημένες.
  • Το ίδιο ισχύει και για τις υπηρεσίες (σ.σ. εισιτήρια, εστίαση), καθώς το 30% αναμένει μείωση και μόλις το 18% αύξηση.
  • Αυξητική τάση καταγράφεται όμως, για τις πάγιες δαπάνες, όπως λογαριασμοί (20% αύξηση έναντι 8% μείωση) και φορολογία (19% αύξηση έναντι 8% μείωση).

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News