Business & Finance Τρίτη 12/01/2021, 09:34
ΔΕΣΜΗ ΜΕΤΡΩΝ

Πώς το υπ. Ναυτιλίας σχεδιάζει να βάλει «φρένο» στις διαρροές από το εθνικό νηολόγιο

Πρωτοβουλίες για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας

Φωτ. unsplash

«Φρένο» στη διαρροή πλοίων από το εθνικό νηολόγιο προς νηολόγια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Ναυτιλίας με νέα δέσμη μέτρων, δίνοντας παράλληλα ώθηση στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας.

«Δεκατέσσερα ολόκληρα χρόνια μετά την προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση, με τεράστιες και συνεχείς αλλαγές στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, η κυβέρνηση, συνεπής στις δεσμεύσεις της, προχωρά στον απαραίτητο εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλίας» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας.

Σκοπός, σύμφωνα με το υπουργείο, είναι αφενός η ενδυνάμωση του οικονομικού οφέλους και του κοινωνικού μερίσματος για τη χώρα και την ελληνική κοινωνία και αφετέρου η ενίσχυση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών.

Τα νέα μέτρα, στον πυρήνα των οποίων βρίσκεται η άρση αντικινήτρων και ο εξορθολογισμός διαδικασιών που σχετίζονται με την επιλογή της ελληνικής σημαίας, θα ενσωματωθούν στο υφιστάμενο σταθερό και συνταγματικά κατοχυρωμένο θεσμικό πλαίσιο νηολόγησης ποντοπόρων πλοίων. Τα μέτρα, όπως επισημαίνεται από το υπουργείο Ναυτιλίας, παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία στους όρους απασχόλησης πληρωμάτων, αντανακλούν βέλτιστες διεθνείς πρακτικές στο καθεστώς φορολογίας αλλοδαπών πληρωμάτων και προάγουν τη ναυτική εκπαίδευση.

«Μολονότι η ελληνική πλοιοκτησία διατηρεί την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία της, σήμερα μόνο το 16,7% της ελληνόκτητης χωρητικότητας φέρει την ελληνική σημαία. Αυτό έχει δυσμενείς συνέπειες τόσο για την εικόνα της χώρας, όσο και για τη ναυτική απασχόληση και ναυτιλιακή τεχνογνωσία» σημείωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης. Όπως ανέφερε, η δέσμη των νέων μέτρων στοχεύει στην αντιστροφή της εικόνας αυτής. 

Σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη, οι πρώτες αντιδράσεις των κοινωνικών εταίρων στα μέτρα ανταγωνιστικότητας ήταν ιδιαίτερα θετικές. «Επιδίωξή μας είναι να δώσουμε νέα πνοή στο ελληνικό νηολόγιο, με την εγγραφή νέων ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων, ώστε να ανακόψουμε μια πτωτική πορεία πάνω από 30 ετών» πρόσθεσε, συμπληρώνοντας πως «σήμερα πάνω από 4.000 ελληνόκτητα πλοία φέρουν σημαία άλλη από την ελληνική».

«Θέλουμε να περάσουμε στους Έλληνες πλοιοκτήτες ένα ισχυρό μήνυμα ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι κοντά τους, ακούει τις ανάγκες τους και ότι η γαλανόλευκη, με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την ευελιξία που παρέχει μέσα από τα νέα μέτρα, αποτελεί την πιο αξιόπιστη επιλογή» συνέχισε ο υπουργός εκφράζοντας την προσδοκία ότι θα υπάρξει θετική ανταπόκριση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, πλοιοκτησίας και ναυτεργασίας.

moneyreview.gr

Money Review