Business & Finance Κυριακή 4/06/2023, 15:18
BUSINESS & FINANCE

Οι αεροπορικές εταιρείες δηλώνουν προετοιμασμένες ώστε να αποφύγουν φαινόμενα ταξιδιωτικού χάους

Οι αεροπορικές εταιρείες δηλώνουν προετοιμασμένες ώστε να αποφύγουν φαινόμενα ταξιδιωτικού χάους

Οι αεροπορικές εταιρείες δήλωσαν την Κυριακή ότι είναι έτοιμες να αποφύγουν την επανάληψη του περσινού ταξιδιωτικού χάους, αλλά προειδοποίησαν ότι ορισμένες πτήσεις θα μπορούσαν ακόμη να διαταραχθούν από απεργίες ελεγκτών, ενώ παράλληλα επιτέθηκαν στα συστήματα που τις αναγκάζουν να πληρώνουν αποζημιώσεις για αναπόφευκτες καθυστερήσεις.

«Είμαι εύλογα βέβαιος ότι θα μπορέσουμε να περάσουμε αυτό το καλοκαίρι αιχμής χωρίς μεγάλες διαταραχές», δήλωσε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), σε συνέντευξή του την Κυριακή.

Ωστόσο, οι ηγέτες των αεροπορικών εταιρειών που συμμετέχουν στην ετήσια συνάντηση της ΙΑΤΑ στην Κωνσταντινούπολη αυτή την εβδομάδα εξακολουθούν να ανησυχούν για τις διαταραχές στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Όσον αφορά όμως τους ίδιους, έχουν εκπληρώσει την υποχρέωσή τους να διαθέσουν τους πόρους τους για το φετινό καλοκαίρι. Τα περισσότερα αεροδρόμια νομίζω, επίσης, ότι θα είναι εντάξει – νομίζω ότι έχουν πάρει τα μαθήματα από πέρυσι», δήλωσε ο Walsh στο Reuters.

Η ταχύτερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών σε συνδυασμό με τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού προκάλεσαν χάος σε αρκετά αεροδρόμια στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική το περασμένο καλοκαίρι και προκάλεσαν διαμάχη μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων σχετικά με τα ανώτατα όρια επιβατών που είχαν επιβληθεί για να μειώσουν την πίεση.

Ο αυξανόμενος αριθμός διενέξεων μεταξύ ταξιδιωτών και αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως έχει οδηγήσει σε εκκλήσεις για αποζημίωση των επιβατών.

Η νομοθεσία βρίσκεται υπό εξέταση στον Καναδά, ενώ η κυβέρνηση των ΗΠΑ συντάσσει νέους κανόνες και η Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζει για αυστηρότερη επιβολή του υφιστάμενου «κανονισμού 261» της, ο οποίος απαιτεί αποζημίωση για καθυστερήσεις άνω των τριών ωρών.

«Τελικά είναι ο καταναλωτής που πληρώνει, διότι αυτό φυσικά επιβαρύνει τη βιομηχανία, αλλά η βιομηχανία δεν μπορεί να το απορροφήσει έτσι απλά», δήλωσε ο Walsh.

«Όσο περισσότερα έξοδα πρέπει να επωμιστούν οι αεροπορικές εταιρείες εξαιτίας προβλημάτων που δεν ελέγχονται από αυτές, τόσο περισσότερο αυτό θα αντανακλάται στις τιμές των εισιτηρίων και θα ανεβάζει τις τιμές των εισιτηρίων. Είναι ένα πολύ, πολύ απογοητευτικό περιβάλλον για να λειτουργούμε».

Ορισμένες ομάδες επιβατών κατηγόρησαν τις αεροπορικές εταιρείες ότι παρακάμπτουν τις αποζημιώσεις κάνοντας λόγο για ειδικές περιστάσεις. Οι κανόνες της ΕΕ επιτρέπουν τέτοιες εξαιρέσεις εφόσον οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να αποδείξουν ότι έχουν λάβει εύλογα μέτρα για την αποφυγή οποιασδήποτε καθυστέρησης.

Οι αεροπορικές εταιρείες ανέφεραν αυξημένες κρατήσεις για το φετινό καλοκαίρι, καθώς η αεροπορική κίνηση επιστρέφει στα επίπεδα πριν από την πανδημία.

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol προειδοποίησε στα τέλη του περασμένου έτους ότι το 2023 θα μπορούσε να είναι «η πιο δύσκολη χρονιά της τελευταίας δεκαετίας» λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία, πιθανών απεργιών, της αύξησης του αριθμού των αεροσκαφών και της επαναλειτουργίας των ασιατικών αγορών.

moneyreview.gr με πληροφορίες από reuters

Διαβάστε επίσης:

Συνωστισμός ξένων αεροπορικών στους ελληνικούς αιθέρες

Αεροπορική εταιρεία ζητάει από τους ταξιδιώτες να ζυγιστούν στο check-in

Αεροπορικές: Ρεκόρ στις ελλείψεις πιλότων αεροσκαφών

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News