Business & Finance Σάββατο 13/05/2023, 20:28
BUSINESS & FINANCE

Τα τρία soft skills που κάνουν κάποιον να ξεχωρίζει στη δουλειά 

Τα τρία soft skills που κάνουν κάποιον να ξεχωρίζει στη δουλειά 

Ο κόσμος των επιχειρήσεων έχει ένα πρόβλημα, λέει η Bonnie Low-Kramen: Πολλοί από τους CEO χάνουν την αίσθηση του ανθρωπισμού τους.

Το ζήτημα εκτείνεται από τις μαζικές απολύσεις μέσω email και τις αυστηρές πολιτικές επιστροφής στο γραφείο και φτάνει μέχρι το να αισθάνονται οι υπάλληλοι υποαμειβόμενοι και υποτιμημένοι, τονίζει η Low-Kramen, ειδική στο χώρο εργασίας και συγγραφέας σε αυτό το θέμα. 

«Οι περισσότεροι άνθρωποι κατανοούν ότι οι επιχειρήσεις απαιτούν μερικές φορές δραστικά μέτρα», σημειώνει η Low-Kramen στο CNBC Make It. «[Αυτό] δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι κακότροπα, τραυματικά και ταπεινωτικά».

Ο τρόπος να διορθωθεί η κατάσταση σύμφωνα με τη Low-Kramen, είναι η ανάπτυξη των soft skills. Οι εταιρείες αναζητούν επικοινωνία, ομαδική εργασία, ενσυναίσθηση και θετική στάση στους υπαλλήλους τους και ταυτόχρονα εκτιμούν τα ίδια χαρακτηριστικά στα αφεντικά και τους διευθυντές τους.

Ακολουθούν τρία soft skills που έχουν ιδιαίτερη σημασία στο σημερινό περιβάλλον: 

1. Ορατότητα

Το να είναι κανείς ορατός θα μπορούσε να σημαίνει ότι εμφανίζεται στο γραφείο όταν δεν είναι απαραίτητο, να είναι πρόθυμος να αναλάβει έργα ή απλά να έχει ανοιχτή την κάμερα στις ηλεκτρονικά meetings. 

Παράλληλα, μπορεί να σημαίνει υποστήριξη των ανθρώπων γύρω του, ειδικά σε περιόδους αναταραχής και αβεβαιότητας. Η Low-Kramen αναφέρει ως παράδειγμα τον χειρισμό του CEO της Hilton, Chris Nassetta, στις πρώτες μέρες της πανδημίας, ο οποίος μιλώντας στο προσωπικό, είπε: «Ναι, η φιλοξενία πλήττεται σε τεράστιο βαθμό, αλλά προς το παρόν, σας λέω, ότι κανείς δεν πρόκειται να απολυθεί».

Η διαφάνεια δεν απέτρεψε τους υπαλλήλους της Hilton να αισθάνονται σύγχυση εκείνη τη στιγμή, αλλά τους βοήθησε να αποκτήσουν μια αίσθηση σταθερότητας, σημειώνει η Low-Kramen. 

2. Ευαισθησία

Συνήθως το να είναι κανείς ευαίσθητος στη δουλειά, προκαλεί τρόμο,, καθώς η ευαισθησία, έχει συνδεθεί λανθασμένα με την αδυναμία, ωστόσο, οι άνθρωποι θα πρέπει να τη βλέπουν ως μία μορφή ειλικρίνειας. 

Το να ανοίγεται κανείς στους συναδέλφους του δεν σημαίνει να τους αναφέρει κάθε λεπτομέρεια για την προσωπική του ζωή, εξηγεί η Low-Kramen, αλλά το να μοιράζεται μερικές πληροφορίες για να βρει κοινό έδαφος, μπορεί να αποβεί πολύ βοηθητικό. 

«Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, για πρώτη φορά, βλέπαμε το εσωτερικό των σπιτιών των ανθρώπων, τα κατοικίδια ζώα τους και τα παιδιά τους», υπογραμμίζει η Low-Kramen. «Και αυτό μας έκανε ευάλωτους». 

Την επόμενη φορά που θα έρθει μια ατυχία με την μπέιμπι σίτερ ή κάποιο θέμα υγείας θα επηρεάσει την ικανότητα του ατόμου να εστιάσει στην εργασία του, θα πρέπει να σκεφτεί να είναι ειλικρινής σχετικά με αυτό. 

3. Επικοινωνία 

Το πιο εύκολο είναι να μείνει κανείς στη φούσκα του, είτε είναι στο γραφείο, είτε στο σπίτι, ωστόσο ο καθένας θα πρέπει να πάει κόντρα στην επιθυμία για άνεση και να κάνει μία προσπάθεια να βγει από τη ζώνη ασφαλείας του, βρίσκοντας τον χρόνο να μιλήσει με τους συναδέλφους του. 

Οι γρήγορες συνομιλίες ανά διαστήματα, οι προγραμματισμένες συνομιλίες για καφέ, η επικοινωνία με τους ανθρώπους πριν από τις συναντήσεις και το να ρωτάει κάποιος τον διπλανό του πώς περνάει τη μέρα του, είναι όλοι εξαιρετικοί τρόποι για να χτίσει σχέσεις, σύμφωνα με τη συγγραφέα. 

Η δικτύωση είναι ένα βασικό μέρος της επιτυχίας: το 85% των ανοικτών θέσεων εργασίας καλύπτονται μέσω προσωπικών ή επαγγελματικών συνδέσεων, σύμφωνα με μια αναφορά από τον ιστότοπο καριέρας Zippia.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Πώς να απαντήσετε σε ένα αγενές σχόλιο: Δύο λέξεις αρκούν

Τι ψάχνει σε μια δουλειά η Gen Z – Πού διαφέρει από την Gen X

Τα χρήματα φέρνουν προβλήματα στις σχέσεις; Τι απαντούν οι ειδικοί

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News