ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Νέα μετάθεση στους διαγωνισμούς για τα λιμάνια

Μικρή παράταση για τον προβλήτα 6 του ΟΛΘ

Φωτ. Intimenews

Για το β’ εξάμηνο του 2021, πιθανώς και για το 2022, μετατίθενται οι προσδοκίες για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης των λιμένων Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας, καθώς η διαδικασία των τριών διαγωνισμών λαμβάνει διαδοχικές παρατάσεις.

Οι ανεξάρτητοι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ έχουν ήδη χορηγήσει νέα παράταση στα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, προκειμένου να προσκομίσουν όλα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα.

Αρχικά είχε δοθεί προθεσμία ενός μήνα, η οποία παρατάθηκε για τον Δεκέμβριο του 2020, ενώ τώρα μεταφέρθηκε για τις 20 Ιανουαρίου, όσον αφορά τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας, και για τις 29 Ιανουαρίου για τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης και τον προβλήτα «Φίλιππος Β΄» στον λιμένα Καβάλας.

Πηγές που συμμετέχουν στη διαδικασία αποδίδουν τις παρατάσεις στις δυσκολίες συγκέντρωσης -ως απόρροια της πανδημίας- όλων των απαραίτητων νομιμοποιητικών κι άλλων εγγράφων που απαιτούνται. Άλλες πηγές, όμως, εμφανίζονται πιο προβληματισμένες και μιλούν για αδυναμία τουλάχιστον ενός εκ των εταίρων κοινοπρακτικού σχήματος να εξασφαλίσει τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα. 

Σε κάθε περίπτωση, και με δεδομένο ότι στους διαγωνισμούς συμμετέχουν και πολλοί αλλοδαποί υποψήφιοι, θεωρείται αναμενόμενο πως η πανδημία και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις αλλά κα τη λειτουργία των αρμόδιων φορέων -εντός και εκτός των συνόρων- προκαλεί αντικειμενικά ζητήματα χρόνου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για την περίπτωση της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας, οι διαγωνισμοί αφορούν την πώληση του 67% των μετοχών, ενώ για τον «Φίλιππο Β’» της Καβάλας αφορά μόνο την παραχώρηση του συγκεκριμένα προβλήτα.

Το χρονοδιάγραμμα των διαγωνισμών

Οι τρεις διαγωνισμοί προκηρύχθηκαν τον Οκτώβριο. Εφόσον τελικά δεν δοθεί νέα παράταση και προχωρήσει η φάση της προεπιλογής, τα υποψήφια σχήματα για τη β’ φάση θα ανακοινωθούν στα τέλη Φεβρουαρίου.

Θα ακολουθήσει η ανακοίνωση προθεσμίας υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών. Με βάση την εμπειρία από προηγούμενους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, οι συμβάσεις μπορεί να χρειαστούν πάνω από τρεις μήνες, προκειμένου να οριστικοποιηθούν.

Όλες οι συμβάσεις πρέπει να εγκριθούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να ψηφιστούν από την Ολομέλεια της Βουλής. Μ’ αυτά τα δεδομένα, κάποιοι δεν αποκλείνουν τα περιφερειακά λιμάνια να αλλάξουν έλεγχο το 2020.

Ποιοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον

Για την Ηγουμενίτσα

  • Attica Συμμετοχών
  • Danthia Shipping
  • MRG
  • Portek Interantional
  • Quintana Infrastructure
  • Aegean Oil
  • Archirodon – ANEK – Trident Hellas
  • Grimaldi Euromed – Μινωικές Γραμμές
  • Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ)

Για την Αλεξανδρούπολη

  • Quintana Infrastructure
  • Cameron – Goldair Cargo – Bollore Africa Logistics
  • Black Summit Financial Group, Euroports, EFA Group – ΓΕΚ Τέρνα
  • Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης

Για την Καβάλα

  • Pfic
  • Quintana Infrastructure
  • Ένωση Εταιρειών Imerys
  • Goldair – IMG
  • Black Summit Financial Group, Euroports, EFA Group – ΓΕΚ Τέρνα
  • Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης

Μικρή παράταση για τον προβλήτα 6 του ΟΛΘ

Στο μεταξύ, για τις 15 Ιανουαρίου προσδιορίστηκε η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τον διαγωνισμό κατασκευής του προβλήτα 6 του ΟΛΘ -ενός έργου προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ, το οποίο διεκδικούν ελληνικοί και ξένοι όμιλοι.

Η προθεσμία έρχεται μετά την αναβολή μερικών εβδομάδων που ζήτησαν και έλαβαν υποψήφια σχήματα, ως απόρροια των προβλημάτων της πανδημίας.

Στη μάχη της διεκδίκησης έχουν προκριθεί έξι σχήματα:

  • ΓΕΚ Τέρνα – Vinci
  • Μυτιληναίος – Rovier Maritime – HDK
  • Archirodon Group
  • Intrakat – Intercantieri Vittadello – Sales
  • Άβαξ – Εternar – NV Besix
  • Acciona Construction – Dredging International

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News